Česká firma těží z toho, že některé e-shopy jsou po pandemii ve špatné kondici. Chce rychle růst na další zahraniční trhy.

Platforma staví na tom, že soustřeďuje nabídky mnoha prodejců nábytku či doplňků v jednom online rozhraní.

Platforma pro nákup nábytku a dekorací Biano expanduje na svůj devátý trh – do Itálie. Vstup do země odstartovala akvizicí lokálního online tržiště Homelook. Transakce v hodnotě několika desítek tisíc eur Bianu umožní rychlejší start zejména díky know-how o lokálním trhu a existujícím vztahům s e-shopy.

Podle výkonného ředitele společnosti Biano Michaela Zelinky pomohly s hladkým spuštěním nového trhu zkušenosti z předchozích expanzí i momentálně slabší období pro e-shopy. „Aktuální situace po pandemickém boomu dělá vrásky celé e-commerce, ale nám se daří držet profitabilitu na úrovni našeho rekordního roku 2021. Díky tomu jsme se mohli chopit příležitosti a koupit lokální tržiště v Itálii, kam jsme již delší dobu hledali ideální cestu pro vstup. Nyní nemusíme stavět na zelené louce a o to rychleji můžeme na novém trhu získat větší podíl,“ říká Zelinka.

Při vstupu do Itálie firma zúročila zkušenosti z jiných zemí, uvádí Michael Zelinka.

V e-commerce má Itálie zatím rezervy

V rámci akvizice získalo Biano mimo jiné přístup ke 300 italských obchodů, které se tak přidaly k více než třem tisícům stávajícím spolupracujícím e-shopům. „Itálie je celosvětově čtvrtým největším výrobcem a exportérem nábytku na světě. Obzvlášť velkou tradici zde má luxusnější zboží, které má nádherný design a je mistrně zpracované, z velmi kvalitních materiálů. V oblasti nábytku a e-commerce však má Itálie stále velký prostor pro zlepšení. Vidíme zde velký potenciál pro růst celého odvětví a chceme být ten, kdo toho využije a získá výrazný podíl na trhu. Proto byla Itálie v našem hledáčku delší dobu,“ vysvětluje Zelinka důvody pro výběr země na Apeninském poloostrově.

První zkušenosti se zahraničními trhy získalo Biano v roce 2017, kdy expandovalo na Slovensko a do Nizozemska. Od té doby firma do svého portfolia přidává každý rok minimálně jeden trh. Naposledy rozšířilo své tržiště loni v říjnu do Řecka. Vedle těchto trhů lze Biano nalézt také v Brazílii, Maďarsku, Rumunsku nebo v Portugalsku. „Dnes už nové trhy dokážeme technicky spustit velice rychle – během pár týdnů. Přestože jsme nyní v relativně krátké době spustili dva trhy po sobě, neplánujeme v růstu polevovat. Už nyní se díváme po dalších možnostech, do kterých bychom se ještě letos chtěli pustit,“ dodává Zelinka.

Česká firma Biano digitalizuje nakup nábytku a dekorací. Vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes působí v devíti zemích. Ve firmě pracuje už více než 50 lidí a loni zprostředkovala prodej zboží přibližně v hodnotě 1,7 miliardy korun.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Biano

Další články