Český holding zaměřený na oblast digitalizace založí pobočku v Amsterdamu. Na Nizozemsko padla volba, protože jde o jakýsi digitální mozek a centrální logistický hub Evropy. Přes něj chce zároveň Synequs otevřít i cestu na další zahraniční trhy.

Český technologický holding Synequs expanduje pod názvem Enehano NL na nizozemský trh. Do roku 2028 tam plánuje dosáhnout na roční tržby v hodnotě 100 milionů korun.
Vlajkovou lodí holdingu je společnost Enehano. Ta prostřednictvím platformy Salesforce pomáhá podnikatelům zefektivnit byznys. Další společnosti v holdingu se zaměřují mimo jiné na práci s daty, tvorbu webových a mobilních aplikací nebo na využití umělé inteligence.
Dceřinka se zabydlí v Amsterdamu
Nizozemsko je pro Synequs první plnohodnotnou expanzí v západní Evropě s cílem vybudovat v Amsterdamu samostatnou pobočku čítající několik desítek konzultantů. Ta bude fungovat hybridně – část týmu zůstane v Česku, část bude mít možnost cestovat do Nizozemska nebo se tam dokonce plně přemístit. „Pořád chceme růst a pracovat na zajímavých a velkých projektech, kterých v Česku tolik není. Po rozšiřování portfolia našich služeb v posledním roce a úspěšné implementaci Salesforce v největší české bance jsme se rozhodli ukázat i západnímu světu, co Češi umí,“ říká s nadsázkou prezident holdingu Synequs Jiří Mach.
Volba na Nizozemsko padla díky několika klíčovým faktorům: zhruba desetinásobně většímu trhu s řešeními Salesforce oproti Česku, otevřenosti k digitálním inovacím, vysoké míře projektů vedených v angličtině i kulturní a technologické příbuznosti s českým trhem. Výhodou je také to, že zhruba třetina současných klientů Enehana je známá i v Nizozemsku.
Z Nizozemska se stal digitální mozek Evropy. Hledá ale ochranu proti kyberzločincům
Nizozemský trh osloví také BeHive Data a Qest
Enehano NL plánuje v prvních letech oslovit především společnosti z finančního sektoru a fintechu. To je segment, v němž má české Enehano silné know-how. Vlajkovým příkladem je komplexní migrace systému Siebel na Salesforce pro Českou spořitelnu – projekt, jaký aktuálně řeší mnoho finančních institucí právě v Nizozemsku. Dalším příkladem je nasazení Salesforce jako páteřního systému pro obchod, marketing a zákaznický servis, s čímž má Enehano zkušenosti například z fintechu Zonky.
Strategií Synequsu je do konce letošního roku získat v Nizozemsku prvních pět až deset zákazníků a postupně se od menších klientů dostat k velkým zakázkám. Vedle značky Enehano plánuje Synequs do Nizozemska přivést například i tým BeHive Data, který se věnuje správě dat a jejich kvalitě, což je v současnosti silně rezonující téma i na nizozemském trhu.
V logistickém hubu Evropy, jak je Nizozemsko označováno, také uplatní svoje zkušenosti odborníci z Qestu, pro něž je právě logistika nejsilnější doménou. „V Nizozemsku má řada velkých společností své sídlo, proto věříme, že to pro nás může být do budoucna vstupní bod i na další evropské trhy, kde mají tyto korporace své dceřiné společnosti,“ dodává Jiří Mach.