Společnost Easy Software dokončila pilotní projekt umožňující digitalizovat státy. Její platformu zavedl Kazachstán pro řízení více než 40 tisíc projektů tamější státní správy.

Práci v platformě zvládnou po zaškolení i běžní státní úředníci.

Společnost Easy Software je nyní připravena systém, který s úspěchem zavedla v Kazachstánu, nabídnout i dalším státům, municipalitám nebo státním společnostem. Projekt trval dva roky a čeští vývojáři na něm spolupracovali přímo s kazašskou Národní projektovou kanceláří. Firma, která loni utržila 150 milionů korun, tak vedle tradičního portfolia firem Bosch, Zentiva či innogy může nově podpořit i digitalizaci státní správy.

Easy Software své služby poskytuje více než 3,5 tisíci organizacím po celém světě. „Úspěšné zavedení našeho nástroje Easy Project v podstatě do celé státní správy Kazachstánu je precedentem, který nám otevírá dveře do dalších zemí. Kazachstán na základě implementace Easy Projectu spustil reformy a urychlil digitalizaci celého státního aparátu přímo na popud kazašského prezidenta. Věříme, že náš produkt může rozhýbat digitalizaci projektů i v Česku – od roku 2021 slouží na Ministerstvu zahraničních věcí,“ popisuje Filip Morávek, zakladatel a CEO společnosti.

Firma Filipa Morávka se svými produkty pronikla už na 70 zahraničních trhů.

Platformu viděl samotný prezident

Easy Project je koncipován tak, že jeho podobu a funkce lze navrhovat a upravovat bez nutnosti programování. V rámci kazašského projektu byla hlavním kritériem právě možnost celý software přizpůsobit metodologii řízení projektů ve státní správě. Pražská firma nejprve v roce 2019 dodala řešení pro projektový management svým kazašským partnerům, kteří hledali software pro místní oblastní vlády. Následně se účastnila celonárodního výběrového řízení, které vyhrála. Po úvodních testech si aplikace rychle získávala oblibu u dalších samospráv, až se dostala do kazašské Národní projektové kanceláře.

„Platformu jsme prezentovali i samotnému prezidentovi země, načež se spustil dvouletý pilotní projekt, během nějž se o zakázku ucházelo dalších devatenáct řešení. Na takzvaném shortlistu se bodovalo za každou funkci, která plnila přísná kritéria – my jsme se prokázali jako nejvhodnější. Zejména díky pružnosti a schopnosti přizpůsobit se metodologii stanovené kazašskou stranou bez nutnosti software zásadněji upravovat,“ vzpomíná Roman Olejnikov, regionální ředitel Easy Software.

Systém se dokáže přizpůsobit požadavkům uživatelů

Implementace probíhala ve spolupráci s kazašskými partnery a zahrnovala školení všech uživatelů na dálku, propojení komplexního BI reportování, nastavení celého systému a postupnou detailní integraci čtyřiceti tisíc projektů. „Easy Project je platforma, která se velice pružně a rychle dokáže přizpůsobit v podstatě jakékoli metodologii bez ohledu na druh používaného projektového řízení nebo to, zda se jedná o korporátní nebo úřednické prostředí. Další velkou výhodou je, že naše řešení lze provozovat takzvaně on premise, tedy nasadit jej na klientovy vlastní servery. Druhou možností je pochopitelně cloudový provoz, který je v našem podání maximálně spolehlivý a špičkově zabezpečený. Připravujeme rovněž hybridní systém, který tyto dvě varianty kombinuje,“ uzavírá Morávek.

Firma Easy Software

Jde o jeden z prvních českých globálních projektů fungujících na principu SaaS (Software as a Service), který vyvíjí systémy na řízení projektů i celých firem. Značka vznikla v roce 2006, řešení pro projektový management představila o rok později a výhradně na něj se soustředí od roku 2015. Své produkty – Easy Project a Easy Redmine – firma za dobu své existence prodala přes 3 500 organizacím z více než sedmdesáti zemí od Brazílie přes Evropu po Asii a Austrálii. Pro Easy Software pracuje přes osmdesát specialistů, firma sídlí v pražských Dejvicích a její roční obrat atakuje 150 milionů korun. Mezi zákazníky patří nejen velké softwarové společnosti, výrobci hardwaru, firmy z automotive či marketingové agentury, ale i státní správa.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Easy Software

Další články