Český holding zaměřený na oblast digitalizace založí pobočku v Amsterdamu. Na Nizozemsko padla volba, protože jde o jakýsi digitální mozek a centrální logistický hub Evropy. Přes něj chce zároveň Synequs otevřít i cestu na další zahraniční trhy.

Jiří Mach (vlevo) a jeho spolupracovníci mají ambiciózní cíl dostat roční obrat holdingu zaměřeného na digitalizaci do roku 2027 na úroveň 500 milionů korun.

Český technologický holding Synequs expanduje pod názvem Enehano NL na nizozemský trh. Do roku 2028 tam plánuje dosáhnout na roční tržby v hodnotě 100 milionů korun.

Vlajkovou lodí holdingu je společnost Enehano. Ta prostřednictvím platformy Salesforce pomáhá podnikatelům zefektivnit byznys. Další společnosti v holdingu se zaměřují mimo jiné na práci s daty, tvorbu webových a mobilních aplikací nebo na využití umělé inteligence.

Dceřinka se zabydlí v Amsterdamu

Nizozemsko je pro Synequs první plnohodnotnou expanzí v západní Evropě s cílem vybudovat v Amsterdamu samostatnou pobočku čítající několik desítek konzultantů. Ta bude fungovat hybridně – část týmu zůstane v Česku, část bude mít možnost cestovat do Nizozemska nebo se tam dokonce plně přemístit. „Pořád chceme růst a pracovat na zajímavých a velkých projektech, kterých v Česku tolik není. Po rozšiřování portfolia našich služeb v posledním roce a úspěšné implementaci Salesforce v největší české bance jsme se rozhodli ukázat i západnímu světu, co Češi umí,“ říká s nadsázkou prezident holdingu Synequs Jiří Mach.

Volba na Nizozemsko padla díky několika klíčovým faktorům: zhruba desetinásobně většímu trhu s řešeními Salesforce oproti Česku, otevřenosti k digitálním inovacím, vysoké míře projektů vedených v angličtině i kulturní a technologické příbuznosti s českým trhem. Výhodou je také to, že zhruba třetina současných klientů Enehana je známá i v Nizozemsku.

Z Nizozemska se stal digitální mozek Evropy. Hledá ale ochranu proti kyberzločincům

Nizozemský trh osloví také BeHive Data a Qest

Enehano NL plánuje v prvních letech oslovit především společnosti z finančního sektoru a fintechu. To je segment, v němž má české Enehano silné know-how. Vlajkovým příkladem je komplexní migrace systému Siebel na Salesforce pro Českou spořitelnu – projekt, jaký aktuálně řeší mnoho finančních institucí právě v Nizozemsku. Dalším příkladem je nasazení Salesforce jako páteřního systému pro obchod, marketing a zákaznický servis, s čímž má Enehano zkušenosti například z fintechu Zonky.

Strategií Synequsu je do konce letošního roku získat v Nizozemsku prvních pět až deset zákazníků a postupně se od menších klientů dostat k velkým zakázkám. Vedle značky Enehano plánuje Synequs do Nizozemska přivést například i tým BeHive Data, který se věnuje správě dat a jejich kvalitě, což je v současnosti silně rezonující téma i na nizozemském trhu.

V logistickém hubu Evropy, jak je Nizozemsko označováno, také uplatní svoje zkušenosti odborníci z Qestu, pro něž je právě logistika nejsilnější doménou. „V Nizozemsku má řada velkých společností své sídlo, proto věříme, že to pro nás může být do budoucna vstupní bod i na další evropské trhy, kde mají tyto korporace své dceřiné společnosti,“ dodává Jiří Mach.

(red)

Další články