Společnost DT-Výhybkárna a strojírna dokončuje velkou zakázku pro německé Brémy. Jde o dodávku kompletní tramvajové křižovatky o hmotnosti 162 tun. Prostějovská firma pracovala už na devíti různých projektech pro toto historické město a chystají se další.

V podstatě celá kolejová křižovatka vznikla v prostějovské výrobní hale, v Německu se už jen jednotlivé díly pospojují jako skládačka.

V Prostějově dokončili poslední část obří zakázky pro Brémy. Na výrobě přes 82 metrů dlouhé a stejně široké tramvajové křižovatky pracovali zaměstnanci společnosti DT-Výhybkárna a strojírna přes půl roku.

Firma tak mohla odeslat zákazníkovi poslední díl mohutného dvoukolejného čtyřúhelníku za téměř dva miliony eur. „Jde o další významnou objednávku z Německa. Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz, Chemnitz a další,“ říká generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka. „V tomto případě se jedná o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek. K samotné instalaci na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse v Brémách, kde nahradí stávající triangl, dojde příští rok na jaře, což pomůže k rozšíření tramvajové sítě ve městě,“ dodal.

Takto vypadá základní technický nákres křižovatky.

Jednotlivé části křižovatky se s přesností na milimetry sestaví a svaří přímo v jedné z montážních hal v Prostějově. Pak se jako nadměrný náklad přepraví na místo a spojí dohromady. Celá křižovatka váží 162 tun.

Příští rok firma dodá tramvajový triangl za 700 tisíc eur

Brémy mají hustou tramvajovou síť a rozhodly se z ní udělat rychlou a moderní páteřní kolejovou dopravu pro město a jeho blízké okolí. „Významně se na tom podílíme i my. Od roku 2015 do současnosti jsme dodali dopravnímu podniku v Brémách (BSAG) žlábkové kolejové konstrukce už na devět různých projektů. Právě ukončenou zakázku jsme získali na konci loňského roku a realizovali ve výrobě postupně od května do listopadu. Tomu předcházelo několikaměsíční zpracování v konstrukci a technologii. Těší nás, že příští rok na tento úspěch navážeme výrobou dvoukolejného tramvajového trianglu v hodnotě téměř 700 tisíc eur,“ dodává Marek Smolka.

K zákazníkům DT – Výhybkárny a strojírny patří nejen německá města, ale také tamní státní dráhy. Právě v těchto dnech firma obhájila certifikát DB na úrovni Q1. V rámci tohoto hodnocení sledují dráhy i samotný výrobní proces, správnou kalibraci měřidel, dodržování zásad bezpečnosti práce nebo pravidelné údržby strojů a řadu dalších parametrů.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti DT – Výhybkárna

Další články